آخرین اخبــــــــار

سمینارها و پایان‌نامه‌ها

مشاهده همه سمینارها و پایان‌نامه‌ها

12

اعضای هیات علمی

132

دانشجویان کارشناسی

32

دانشجویان دکتری

121

دانشجویان کارشناسی ارشد

1796

دانش‌آموختگان

3

گروه‌های آموزشی

...

طرح‌های پژوهشی

...

آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها

دانشکده علوم ورزشی

تربیت‌بدنی رشته‌­ای است بین رشته‌ای که از علوم مختلف برای تقویت و تربیت جسم و روان استفاده می­‌کند. این رشته از یک سو با علوم پایه و علوم پزشکی و تندرستی و از سوی دیگر با رشته‌­های مختلف ورزشی و حرکتی پیوند یافته است تا بتواند با تربیت نیروی متخصص ورزشی در سه بعد ورزش همگانی با هدف ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری­های ناشی از بی‌­تحرکی، ورزش قهرمانی با هدف ارتقای کیفیت مهارت­‌های ورزشی و پیروزی در مسابقات و همچنین بعد حرکت درمانی با هدف توان­بخشی; توان­بخشی افرادی که دارای مشکلات عضلانی-اسکلتی ناشی از فقر حرکتی یا بعد از اعمال جراحی نیازمند توان­بخشی حرکتی هستند، فعالیت نماید.
دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه بوعلی با موافقت شورای عالی گسترش در سال 1369 در دانشکده ادبیات و علوم انسانی پایه­‌گذاری شده و اولین گروه از دانشجویان در مقطع کارشناسی در سال 1372 پذیرش شدند. با توجه به پیگیری و تلاش اساتید در سال 1375 اولین پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد گرایش عمومی به انجام رسید. در سال 1387 با جدا شدن گرایش­‌های مقطع کارشناسی ارشد پذیرش این دانشجوها در 4 گرایش بیومکانیک ورزشی، آسیب‌­شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی، فیزیولوژی ورزشی و مدیریت ورزشی انجام شد.

شورای گسترش آموزش عالی، سرانجام در ششم آذر سال ۱۳۵۲مجوز تأسیس دانشگاه بوعلی سینا در همدان را تصویب نمود، که پس از آن در سال ۱۳۵۳ به صورت رسمی تأسیس و فعالیت آموزشی خود را در سال ۱۳۵۵ با پذیرش حدود ۲۰۰ دانشجو، در مقاطع کاردانی و کارشناسی و در ۴ مجتمع گسترش کشاورزی، علوم تندرستی، علوم محیط زیست و علوم آموزشی آغاز نمود.